האם ידעתם כי השימושיות וחוויית המשתמש באתר שלכם באמת יכולים להשפיע הדירוג במנועי החיפוש? על ידי שיפור של הן השימושיות והן חוויית המשתמש שהאתר שלכם מציע לאורחים, אתם תוכלו לשפר את הדירוג שלכם באופן משמעותי.

יש מספר מוגבל של משתנים שמנועי החיפוש יכולים לקחת בחשבון באופן ישיר כולל מילות מפתח, קישורים ומבנה האתר. עם זאת, שימושיות וחוויית המשתמש הן השפעות מסדר שני על קידום האתר שלכם. הם מספקים תועלת עקיפה אך ניתנת למדידה לפופולריות החיצונית של האתר אשר מנועי החיפוש יכולים לפרש כאות לאיכות נמוכה או גבוהה יותר.

יצירת חוויית משתמש מתחשבת ואמפתית עוזרת להבטיח שהמבקרים באתר שלכם יירצו לקרוא את התוכן שלכם, לשתף אותו, לחזור אליו פעמים רבות וכד'- כל אלה הם אותות  אשר תורמים לדירוג גבוה.

מהי שמישות?

המונח "שמישות" מתאר עד כמה ממשק המשתמש ידידותי למשתמש וכמה קל להשתמש בו. השימושיות בוחנת באיזו קלות המבקרים באתר יכולים לבצע משימות בסיסיות ללא בלבול או נטישה. האם העיצוב מספק את כל התכונות הדרושות? האם קל לנווט? האם המשתמשים יכולים למצוא את המידע הדרוש להם במינימום מאמץ?

מדידה מעמיקה של השימושיות באתר גם משפרת את היעילות של העיצוב. ניתן להעריך זאת על ידי קביעת המהירות שבה המשתמשים יכולים לבצע משימות לאחר שהם מכירים את מבנה האאתר.

מהי חוויית המשתמש?

ידועה גם בשם UX, חוויית המשתמש מקיפה את תפיסת המבקר ואת תגובתו הנובעת משימוש או שימוש צפוי של שירותים, מוצרים ומערכות. המונח חוויית המשתמש הוטבע על ידי חוקר המדע הקוגניטיבי ד"ר דונלד נורמן. הוא היה הראשון לזהות את החשיבות של יצירת עיצוב ממוקד משתמש.

חווית המשתש בודקת למעשה כיצד המשתמש מרגיש במהלך האינטראקציה עם האתר, היישום או התוכנה. מאחר ש- UX מושפע מאוד משמישות האתר, רבים מבלבלים בין השניים. עם זאת, חשוב לדעת כי אומנם שמישות וחוויית משתמש קשורות קשר הדוק, אך הן אינן זהות.

אותות של תוכן איכותי

1. מדדי מעורבות

כאשר מנוע חיפוש מספק לגולש דף תוצאות, הוא יכול למדוד את ההצלחה של הדירוגים על ידי התבוננות כיצד המשתמש פועל באתר.  כך למשל, אם הגולש לוחץ על הקישור הראשון ואז מיד לאחר מכן לוחץ על חזרה לאחור כדי לנסות את הקישור השני, זה מציין שהוא לא מרוצה מהתוצאה הראשונה. מנועי החיפוש מחפשים את "הלחיצה הארוכה"-  המשתמשים לוחצים על תוצאה מבלי לחזור מיד לדף החיפוש כדי לנסות שוב.

2. למידה ממוחשבת

בשנת 2011 הציגה Google את העדכון של Panda לאלגוריתם הדירוג שלה, ושינתה באופן משמעותי את האופן שבו היא שפטה איכות של אתרים. גוגל החלה לדרג באופן ידני אלפי אתרים באמצעות מעריכים אנושיים כדי למצוא תוכן באיכות נמוכה. Google שילבה אז את הלמידה הממוחשבת כדי לחקות את המעריכים האנושיים. התוצאה הסופית היתה ארגון מחדש של יותר מ -20% מכל תוצאות החיפוש .

איך חווית משתמש משפיעה על קידום אתרים? – ב'

איך חווית משתמש משפיעה על קידום אתרים? – א'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *