השימוש ב- Infographics החל לגדול משמעותית מאז הבום העיצובי בשנת 2012. אינפוגרפיקות מהוות דרך מעולה להעברת מידע באופן חזותי מתוחכם.
הבעיה היא שישנן כאלו אשר מתוכננות בצורה לא יעילה או מובנת ולמעשה מעוותות את המידע, במקום להקל על הבנתו.

מדריך ליצירת אינפוגרפיקה

במדריך זה נעסוק בתכונות החשובות שיעזרו לכם לתכנן אינפוגרפיקות טובות יותר:

  • תכנון העיצוב האינפוגרפי
  • כותרות
  • רשתות / wireframes
  • פריסה
  • נתונים חזותיים
  • אלמנטים עיצוביים אינפוגראפיים

1. תכנון העיצוב האינפוגרפי שלכם

מצאו סיפור:
בכל סט נתונים יש סיפור. לפני שתתחילו לעצב את האינפוגרפיקה שלכם, חישבו מהו אותו הסיפור שאתם מנסים לספר. הזווית שתבחרו תעזור לכם לקבוע איזה מידע לכלול. בגלל ששטח התוכן הינו מוגבל, המטרה של האינפוגרפיקה שלכם צריכה להיות ממוקדת והפריסה שלה צריכה לא רק לשקף את הנושא באופן כללי, אלא גם לשפר את ההבנה שלו.

לדוגמה, השתמשו בעיצוב ציר זמן אם הנתונים שאתם רוצים להציג הוא איך השתנתה צריכת הקפה בארץ במהלך השנים.

 2. כותרת

התחילו עם כותרת מודגשת תוך שימוש בגופנים ובצבעים נועזים.

 

3. טבלה / Wireframe

רשתות ו – wireframes הם הבסיס המבני לכל עיצוב. עיצוב זה מאפשר לכם לארגן בקלות אלמנטים ומידע. רשתות גם משמשות תפקיד חיוני בשמירה על חפצים ואלמנטים מיושרים. לדוגמה, כאשר אתם מיישרים סמלים ברשימה, ניתן להפנות אותם לקו רשת אנכי ולאחר מכן למקם את הטקסט של כל פריט ברשימה בהתאם. כמו כן, השתמשו במערכת רשת כדי ליצור שוליים. זה חשוב מאוד לשמור על מספיק רווח בין הפריטיים העיצוביים לשולי התבנית כדי למנוע מתח חזותי. כלל אצבע טוב הוא לשמור על כל האובייקטים והאלמנטים במרחק של לפחות 20px (ריבוע אחד על הרשת) הרחק מקצה התבנית.

4. פריסה

בחרו פריסה שמתאימה למידע שלכם. יש מאות תבניות אינפוגרפיות אפשריות לבחירה. לדוגמה, ניתן להשתמש בפריסת עמודה אחת עבור אינפוגרפיה מינימלית, או ליצור רשימה אינפוגרפית הפרוסה לשתי עמודות.

5. דמיינו את הנתונים

בחרו את סוג התרשים הנכון – טיפ : מומלץ תמיד להתחיל את עיצוב האינפוגרפיקה עם עט ונייר.
סוגי הנתונים שאתם מנסים להעביר יקבע איזה סוג של תרשים תבחרו. כדי להחליט איזה סוג של תרשים יהיה הטוב ביותר עבורכם אתם צריכים קודם כל לקבוע איזה סוג של נתונים אתם רוצים להציג: מספרים וסטטיסטיקות חשובות? השוואה בין נתונים? מגמה לאורך זמן?
סוגי התרשימים הנפוצים ביותר ב -infographics הם תרשים עוגה, גרפים ועמודות וכן תרשימי קו. כך למשל, תרשים עמודות הוא אחת הדרכים הקלות ביותר להשוואת נתונים. לחילופין, כדי להציג מגמה לאורך זמן, הסוג הנפוץ ביותר הוא תרשים קו.

מדריך ליצירת אינפוגרפיקה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *