מדי שנה, Google משנה את אלגוריתם החיפוש שלה כ- 500-600 פעמים. בעוד שמרבית השינויים האלה הם קטנים, Google מפרסמת מדי פעם עדכון אלגוריתמי "גדול" (כגון Google Panda ו- Google Penguin) שמשפיע על תוצאות החיפוש בדרכים משמעותיות.

עבור משווקים ברשת החיפוש, תאריכי העדכונים לסייע בהסבר לשינויים בדירוג התנועה האורגנית באתר ובסופו של דבר לשפר את האופטימיזציה למנועי החיפוש. בהמשך, פירטנו את השינויים האלגוריתמיים העיקריים לשנת 2017 שיש להם את ההשפעה הגדולה ביותר על החיפוש.

הגדלת אורך תיאור מטה – 30 בנובמבר 2017

הגדלת אורך תיאור מטה מ-155 תווים ל-300.

עדכון ללא שם – 14 בנובמבר, 2017

עוקבי אלגוריתם ומנהלי אתרים זיהו שינוי בתוצאת החיפוש בסביבות 15 בנובמבר. Google לא אישרה עדכון רשמי.

אזהרות של Chrome HTTPS – 17 באוקטובר, 2017
גוגל כרום החל להזהיר מבקרים לאתרים עם טפסים לא מאובטחים. אמנם לא היה עדכון אלגוריתם אך זה היה צעד חשוב של גוגל לעבר HTTPS, ועלול להשפיע באופן מהותי על התנועה באתרים.

אוגוסט – עדכון "הנץ"

עדכון "הנץ" היה עדכון שהשפיע במיוחד על החיפוש המקומי וביטל הרבה מן השינויים של העדכון הקודם- עדכון "האופסום".  גוגל החלה לסנן עסקים דומים שהיו קרובים אחד לשני, ולא הסתפקה רק בסינון של עסקים שחלקו ביניהם מידע כמו מספרי טלפון או אתר אינטרנט. זה נשמע טוב על הנייר, אבל במקרים מסוימים, אם המתחרה של עסק מסוים היה יושב באותו בניין או בקרבתו, הוא היה מסונן החוצה שלא באשמתו.

עם עדכון "הנץ", הזיהוי נעשה טוב יותר ועסקים רבים חזרו לתוצאות, אך עדיין היו כאלו שחלקו את אותה הכתובת או היו במרחקים קצרים מאוד של 10-20 מטר מעסקים אחרים וסוננו מן התוצאות.

HTTPS – 16 באפריל, 2017

על פי ערכת המעקב של MozCast 10K, חצי מהתוצאות האורגניות של דף 1 היו מאובטחים עד אמצע אפריל. זה גדל עד קרוב ל 75% עד סוף 2017.

"פרד" (לא מאושר) – 8 במרץ 2017
גוגל פרסמה את מה שנראה כעדכון עיקרי, עם דיווחים על השפעות נרחבות ברחבי קהילת ה- SEO. גארי אילייז התייחס אליו בצחוק כאל "פרד", והשם נדבק, אך מאוחר יותר הבהיר כי אין זה אישור רשמי.

עדכון ללא שם – 6 בפברואר, 2017
השינויים באלגוריתם שהחלו ב -1 בפברואר נמשכו שבוע שלם לשיא סביב ה -6 בפברואר .

 עונש ביניים פולשני – 10 בינואר 2017
גוגל החלה לגלגל עונש כדי להעניש מודעות ביניים תקיפות וחלונות קופצים שעלולים לפגוע בחוויית המשתמש הנייד. Google גם סיפקה אזהרה נדירה על עדכון זה חמישה חודשים מראש. MozCas

עדכוני גוגל לשנת 2017

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *